13 Eylül 2012 Perşembe

Grup Çığrışım


1967 yılında Karabük Sanat Enstitüsü ekibinde davulcu olarak Milliyet Liseler Arası Müzik yarışmasına katılan Tünay Akdeniz, 1968 yılında üniversite öğrenimi için İstanbul’a gelir ve 1970 yılında Çığrışım Folk 4’lüsü grubunu kurar. Kadronun kullandıkları enstrümanlardan da anlaşılacağı üzerine grup dönemin Dönüşüm, Türeyiş, Ajlan ve 3 Ozan gibi Anadolu Pop’un folka yakın duran kesitinde yer alıyordu. Bu kadro bir süre sonra dağılır ve yerini Atilla Ceyhan ve Çığrışım Folk adlı gruba bırakır. 
"Punk Rock'ın öncülerinden Tünay Akdeniz Nisan ayında askerlik hizmetine başladı. Akdeniz, askere gitmeden önce grubuyla Es Kısa Kes - Hayata Veda" adlı bir plak hazırlamıştı. Öte yandan bu plak hiç bir zaman yayınlanmadı ve Akdeniz dönüşünde Karabük'te mühendis olarak memuriyet hayatına başladı. Tünay Akdeniz, 1980’li yıllarda gençlere rock ve heavy metal kasetleri çekerek bir sonraki kuşakla bağlantısını kopartmayacaktı.
Diskografi : 45' likler 
Çığrışım Folk 1970
Kars'a Giderim Kars'a / Yaklaş Yaklaş / Karpuz Kestim Yiyen Yok / Çığrışım Oyun Havası Coşkun Plak
Atilla Ceyhan & Çığrışım Folk 1972
Dadduk/ Karacaoğlan
Grup Çığrışım 1975
Salak / Babam Yazdı Ben Besteledim İşte Aşkın Tarifi
1976
Eskidenmiş / Niçin Seni Seviyorum Kent Plak
1975
Salak / Babam Yazdı Een Besteledim İşte Aşkın Tarifi 
1976
Eskidenmiş / Niçin Seni Seviyorum 
Tünay Akdeniz & Çığrışım
1978
Mesela Mesele / Dişi Denen Canlı

Grup Çığrışım - Babam Yazdı Ben Besteledim & Salak


Grup Çığrışım - Dadduk & Karacaoğlan 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder